Niitmata rohi

Ei tea kuidas teistega on, aga mulle meeldib niitmata rohi. Vahel maal olles on kohe nii suur laiskus peal, et tahakski ainult mööda heinamaid luusida, kadakate vahel kivihunnikus istuda või uksepakul raamatut lugeda. Kui see tunne peale tuleb siis võivad minu poolest olla peenrad rahumeeli rohimata ja võililled võivad oma pead murus uhkelt püsti hoida. Mulle meeldib maal olles ennast lihtsalt hästi tunda. Tõenäoliselt hakkaks niitmata rohi segama siis, kui igapäevaselt kohal olla, mina aga olen ju ainult läbisõidul. Pendeldamas maa ja linna vahet. Ja niitmata rohi vanas aias meeldib mulle.

Vanad aiad on mulle üldse alati meeldinud. Eriti sellised vanad aiad, milles enam ei käida. Suviti satun vahel mõne vana metsatalu õuele. Rohi on rinnustsaati, vanad õunapuud aastakümneid pügamata aga akna all ikka veel mõni lillepuhmas. Rohimata aga täies ilus. Vanades aedades on mingit metsikust ja trotsi. Õunapuud õitsevad kevadeti ainult mesilaste rõõmuks. Sõstrapõõsad kasvatavad punaseid marju hoolimata sellest, et keegi neist mahla ei keeda. Sügisel kukuvad õunad puude alla niitmata rohu sisse ja ootavad seal talve, et siis kitsedele külmal ajal söögipooliseks olla. Vahel satub mõni minusugune vanasse aeda – nuusutab õunapuuõisi või sööb sõstrapõõsalt paar marja. Ja mulle näib, et vana aed on selle üle rõõmus. Näe – polnudki asjata! Vahel ei olegi vana aia sisemuses enam maja, pole kivihunnikutki. Paarist kidurast õunapuust ja suurtest puudest võib vaid aimata kunagist inimeste elupaika. Aed on üle elanud inimesed ja majad.

One Comment on “Niitmata rohi”

  1. Hongmees ütles:

    Mul on hea meel, et Sa mainisid ära ka nautimise eelduse ehk siis “külalise” staatuse. Ka mulle meeldib rännakutel teinekord ennast mõne vana maja rohtupeitunud lävepakule puhkama sättida. Oma maja juures ma eelistan näha niidetud pindasid.

    Ja eks need asjad ole palju seotud ka aias kasvavate taimedega. Näiteks minu kõrvalkrundi aias mille ma korda tegin (loe: niitsin), kasvavad peamiselt naadid ja muu sarnane. Kuidas iganes ma ka ei tahaks, on mul seal ennast raske mugavalt ja õnnelikuna tunda.

    See foto mis Sul postitust kaunistab on ilmselt tehtud kusagil kadakate vahel? Väga kaval. 🙂


Lisa kommentaar

