Fred Jüssi

Ma olen tähele pannud, et minu tutvusringkonda kuulub mitmeid umbes minuvanuseid inimesi, kes tunnevad suurt sümpaatiat Fred Jüssi vastu. Öeldakse, et me oleme pärit oma lapsepõlvest. Inimesed, kes ümbritsevad meid meie rohelises eas, mõjutavad meie hilisemaid tõekspidamisi ja väärtushinnanguid. Minu suurimateks mõjutajateks on kindlasti olnud mu vanavanemad ja mu ema. Aga mul on olnud ka õnn kasvada üles Fred Jüssi raadiojuttude ajal. Kui Fred raadios rääkis siis istusin mina alati köögis ja kuulasin. Ainuüksi tema hääl juba pani kuulama. Ja tema sõnad panid mõtlema. Minu linnavanaema raamaturiiulis oli Jüssi fotoraamat üks mu lemmikuid. Ja minu lemmikuks lastefilmide seas on alati olnud “Laanetaguse suvi” – mulle meeldib selle filmi muusika ja sõnum, ja mulle meeldib Fred selles filmis isana.

Minu enda raamaturiiulis on mitmeid Jüssi raamatuid. Lemmikuks on tema paari aasta tagune – “Ajamustrid”. Fredi fotokeel paneb nägema ja kuulama. Fredi sõnad jäävad meelde ja kummitama. Panevad mõtlema ja mõjutavad. Usun, et muudavad meid paremateks inimesteks. Fredist kirjutama sundis mind raamat, mille täna enda omandusse sain – 1977 aastast pärit “Rebasetund”.

Mulle meeldivad antikvariaadid, eriti need, kus müüakse ka vanu raamatuid. Nende riiulites tuhnides ei unusta ma kunagi vaatamata, ega mõnd Fredi raamatut teiste hulgas ei ole. Enamasti ei ole. Ja see ei üllata mind – ma ise ei raatsiks ühtegi tema kirjutatud/pildistatud raamatud oma riiulist ära anda. “Rebasetund” jõudis minuni tänu internetioksjonile kõigest 1.- eest. Odav on kallis – minule.

One Comment on “Fred Jüssi”

  1. Hongmees ütles:

    Me oleme samaealised aga ma ei mäleta millegipärast FJ raadiosaateid oma lapsepõlvest. Huvitav, miks? Ja samas kahju.

    Teisalt jällegi pole ju suurt vahet millist teed pidi sihile jõutakse, tähtis, et jõutakse.

    Fred Jüssi meeldib ka mulle ja üldse tundub, et vähemalt selles küsimuses mõtleme me täiesti ühtmoodi. 🙂


Lisa kommentaar

