Kuidas lõpetada aastat

Aasta lõpul tehakse ikka kokkuvõtteid. Mitte, et just peaks aga ju tunnevad inimesed sel ajal mingi verstapostini jõudmist. Olen ka mõelnud, et milliste sõnadega lõpetada aastat. Otsustasin, et ei lõpetagi enda sõnadega vaid oma vanatädi kirjaga, mille sain temalt oma keskkooli lõpetamisel. Ma ise ei pea 31.detsembrit mingiks oluliseks verstapostiks, õieti pole ma osanud seda päeva kunagi eriti tähistadagi. Võib-olla just sel põhjusel sobib vanatädi kiri minu meelest hästi aastat lõpetama, kuna see kiri kannab endas järjepidevuse sõnumit. Aastalõpuga ei muutu tegelikult midagi, midagi ei saa paugupealt otsa ja midagi uut ei alga viimase kellalöögi järel, tee läheb lihtsalt edasi. Ja on hea kui sellel teel on tähendus ja siht ja on hea kui sellel teel on olnud kuskil aegade taga algus. Hea kui sellel teel on pidepunktid, millele kindel olla ja inimesed, kes tulevad kaasa. On hea, kui sellel teel on olnud inimesi, kes on andnud teelolekule mõtte ja rikastanud teel oldud päevi.

Sinu vanaema vanaema Viiu Einbaum sünd.1853-s.1929 kandis tol ajal rahvariideid ja see traditsioon kestab ikka põlvest põlve edasi. Meie tädi Liisa, pääle ema surma jagas need asjad meie vahel ära ja mulle sai see vöö ja villane rätik.

Olen hoidnud neid esemeid aastaid, mida kandis minu vanaema noorena ja nende iga on praegu umbes 120 a. või vanemad. Neid pärandatakse vanaemadelt lastelastele, kuid minul neid kahjuks pole.

Hoia ja kanna Sina neid ja kui säilivad kingi edasi oma lastelastele.

Meie lugupeetud ajakirjanik Valve Raudnask kirjutas 19.05.91 Rahva H. mõned mõtted lühend.

“Midagi oli on ja jääb”

…sõjad tulevad ja lähevad, inimesed tulevad ja lähevad, talusid antakse ja võetakse ära, aga see vöö seisab ikka taga toas kapis. Võib-olla on see ainus, mis meie elule mõtte annab…

…see vöö ühendab ajas inimesi, kes pole üksteist näinudki…

…seda vööd antakse üle põlvest põlve ainult vanaemalt lapselapsele…

…see lõng, mis selles vöös, on kedratud üle saja aasta taguste lammaste villast…

…arvatavasti oli see vanaema kirjaoskamatu aga tema kirjaoskus on selles vöös…

Kingin need Sulle Sinu ellu astumisel. Mina Sinu vanatädi olen oma missiooni sellega täitnud.

Vanatädi Hilda       06.93

Lisa kommentaar

