Mögin

Meie peres tehti alati ühepajatoitu. Minu memme tegi ja emme tegi. Ühepajatoidus olid suured kaalikalõigud ja kartulipoolikud, kapsaviilukad ja porgandijupid, liha ka ja ilus läbipaistev vedelik. Mina lapsena seda toitu eriti ei armastanud, sõin küll aga juurde ei küsinud. Minu kõige parema sõbranna ema tegi möginat. Ei teagi, kas see meeldimine tuli sellest, et külas tehtud toit või millestki muust aga mögin mulle meeldib. Meeldib siiani ja igasugusel moel ning oma kodus teen ühepajatoidu asemel ka möginat. Möginas on tegelikult kõik samad koostisosad aga pisikesteks kuubikuteks hakituna. Ja möginat tuleb teha kohe suur-suur potitäis, see kõige suurem, mis sul kodus juhtub olema, sest see on toit, mis läheb iga soojendamisega ainult paremaks. Mul kodus seda p ä r i s ahju ei ole aga kuna mögin on ilmselgelt kõige mõnusam just siis kui teda ahjus valmistada, proovisime eile oma keskkütteahju. Kütsime toad soojaks ja viskasime siis mögina sinna hauduma, haudus küll. Täitsa nagu päris tuli kohe.

Minu eilne ahjumögin

Kartulikuubikud, kaalikakuubikud, peedikuubikud, mõned suured küüned küüslauku, mõned sibulad ja natuke metsanotsukuubikuid. Peale ja vahele puistasin soola, pipart ja tüümiani (viimane mulle lihtsalt meeldib nii hirmsasti) ja natuke vett ka, et kogu kraam mõnusalt podiseks.

Täna lõin pannile juurde veel kaks muna ja praadisin kergelt läbi. Pehme munakollane on punase möginaga nii ilus ja mulle maitseb ka. Kõrvale kodust kõrvitsat ja keefir. Nämm!

Eputamiseks valasin keefiri oma uude tassi. Suvine küll aga mulle nii meelejärele, nii ta poekorvi rändaski.

Ah, ja mu glöggisõltuvus on vist ravimatu. Täna poodi ei jõudnud ja katsetasin siis ise – panin potti karkade, mõned lusikatäied suhkrut, 6-7 tera nelki, ja peoga rosinaid ning lasin vaiksel tulel podiseda. Peaaegu nagu päris.

Lisa kommentaar

