Nutsin

Ma ostsin raamatu. Ma ostsin raamatu ja lugesin ja nutsin. Nutsin mitu korda ja ma ei teagi, kas sellepärast, et oli kurb või sellepärast, et oli ilus. Ehk hoopis mõlema pärast korraga. Pärast mõtlesin. Oma memmele mõtlesin ja oma vanatädile ja nende emale, keda ma kunagi ei ole näinud ja keda ma ainult juttudest tean. Tean tegelikult õige vähe. Tean, et ta oli väike ja tasane naine. Tean, et tal olid ilusad pikad juuksed, mida ta toolil istudes kammis ning et juuksed puudutasid siis maad. Tean, et ta oli hapra kondiga ja et meheõde teda niruks oli pidanud, et mida selline ka jaksab. Tean, et ta armastas kirjuid kangaid ning tema lemmikvärv oli helesinine ja et vanavanaisa tõi talle kord linnast tulles väikese klaasvaasi, millesse ta saaks lilli panna. Tean, et ta istus kartuleid koorides trepimademel ning valutas palju aastaid voodis südant. Ma olen kuulnud temast vähe räägitavat, ikka neid ühtesid ja samu jutte aga ta on mulle alati olnud kuidagi armas. Ja kui ma vaatan maal olles tema pilti siis ma tunnen mingit naljakat uhkustki, et nii ilus naine. Nii habras ja nii õrn ja mulle on alati tundunud, et nii hästi hoitud. Nüüd ma lugesin seda raamatut ja nutsin ja ma ei teagi mille pärast. Vist kõigi nende naiste pärast. Ja olin nende kõigi üle salamisi natuke uhke. Ja enda üle ei olnud. Ma tundsin lausa nagu natuke süüd, et mulle on ju antud mu oskused aga ma olen nendega nii laisalt ja uisapäisa ringi käinud. Ma olen neid kasutanud aga nii mõtlematult. Aga nüüd tahan ma mõelda.

Kui Te klompi kurgus ei karda siis lugege ka. Neid kirju.

2 kommentaari on “Nutsin”

  1. Hongmees ütles:

    Ilus postitus ainult et ei leia neid viidatud kirju kuidagi.


Lisa kommentaar

