Peedu Juuli kindad

Nende kinnaste kohta ei oska ma palju rääkida. Kootud on nad mitmed kümned aastad tagasi ning kudujaks on Peedu Juuli Kirblast. Juuli oli jõuka talu vanatüdrukust peretütar.

Peedu Juuli kindad

Mind võlub nende kinnaste puhul nii muster kui värvikasutus, kuidagi nii teistmoodi. Üldse olen tähele pannud, et praegused kindakudujad on oma värvivalikutes väga maitsekad aga neis vanades memmede kootud käpikuis on see kirju-mirju kuidagi teistsugune, lihtsam ja loomulikum justkui. Vahest on põhjuseks see, et praegu me üritame hoida seda miskit ja matkime, koome vanu mustreid ja tahame hoida kindakudumistraditsiooni, nemad lihtsalt kudusid. Mul on tunne, et oma memme kindad tunneksin ma kümnete teiste hulgast kohe ära, tema koetiheduse ja värvivalikud. Need Juuli kootud kindad on minu silmale väga ilusad vaadata aga ometi ma tajun kohe, et nad ei ole omad. Ju on memme oma käpikukirjad minusse tugevamalt kudunud, kui ma oleksin seda kunagi osanud arvata ja vaevalt tema seda nii plaanis. Seepärast on mul natuke kahju neist praeguse aja lastest, kellel pole memmesid, kes kooksid nende käpikuisse kirju. Kilekinnas on hea, hoiab näpud soojas aga südame jätab külmaks.

DSC_5682 DSC_5683

Lisa kommentaar

