Peamiselt tulpidest

Ma olen natuke kudunud ja natuke heegeldanud aga peamiselt olen ma käinud mööda aeda ja oodanud, et mu tulbid hakkaksid õitsema. Ja siis nad tegid seda ühel hetkel kõik korraga, just sel laupäeval kui ma maal olin. Nii ma ei näinudki seda õite avanemise hetke, sest koju tulles oli rohelisena maha jäänud õu värve täis.

Mis sa sest kevadest ikka kirjutad. Kõik on ilus. Silmale vaadata ja kõrvale kuulata ja ninale nuusutada. Maal olid kõik hulluks läinud. Linnurahvas ja konnarahvas käratsesid kui meeletud ja mu masuurikad ei jäänud neile milleski alla.

DSC_7171

Võtsin maale oma kudumistöö ka kaasa aga see seisis mitu päeva kotis, sest mul oli vaja hoopis kaltsuvaipu heegeldada. Ma ei mäleta kas  ma olen neist heegeldatud vaipadest kunagi kirjutanud aga need on alati kuulunud mu ellu. Mu vanatädi heegeldas neid ja tema enda kodus oli selliseid ja meil maal on neid mitmeid ja kui nüüd tädi enam ei ole siis oli minu jaoks täiesti enesestmõistetav, et ma heegeldan neid ise edasi. Koledast kaltsust saab nii toredad ja kodused vaibad või istumisalused.

Tõnise 17-20.5

See heegeldamine on muidugi päris aega (ja materjali) nõudev töö kui vaipa tegema hakata aga pisemad istumisalused lähevad päris ludinal.

Tõnise 17-20.51

Natuke kraapisin siin ja seal ja tegin peenraid ka. Maasikad hakkavad õitsema ja paar nädalat tagasi mulda pistetud sibulad on juba päris suured. Sel korral ma otsustasin, et mingeid porgandeid jm sellist kraami ma maha ei pane, sest need jäävad rohimata ja toppisin mulda ainult kõige vajalikuma kraami – sibula, tilli, redised ja rohkelt herneid. Lilli muidugi ka. Ma ei kujuta enam sellist peenart ettegi, mille ühes otsas ei kasvaks rukkililled. Need lihtsalt peavad olema. Sel korral puistasin teise peenraotsa veel suvelillesegu.

Tõnise 17-20.52

Maal kaob aeg alati nii kiirelt käest, et midagi justkui ei jõuagi ja just sel hetkel, kui muru saab enam-vähem niidetud ja peenrad enam-vähem rohitud tuleb asjad ja tited jälle autosse toppida ja koju ära sõita. Aga see vist on kõigil nii? Minul oli igatahes koju jõudes nüüd hirmus rutt, sest empsi sünnipäev oli ukse ees ja mu kudutöö alles lõpetamat. Istusingi poole ööni üleval ja kudusin beeziträpsulisele sallile türkiissinist satsi, sest mu emps on türkiissiniste ehete järele pisut hull ja sats tegi tavalise salli hoopis elavamaks ka. No ja kui ma juba kuduma hakkasin siis kudusin ühe auruga ühe väikese kollase mütsi ka. Tahtsin seda küll tegelikult pisut suuremat ja ühele kindlale preilile kududa aga mustrivalikul läksin alt (kuigi muster on ilus) ja müts tuli oluliselt väiksem. Rohkem pilte mõlemast kudumist on siin.

asjadJa tulpidest! Tulpidest ei saa ma üle ega ümber aga neist ma ei räägi. Vaadake ise ja ma olen kindel, et nõustute, et nende õitsema hakkamist lihtsalt pidi ootama!

DSC_7375 DSC_7388 DSC_7391 DSC_7414 DSC_7420 DSC_7394 DSC_7416

Lõpuks üks sigri-migri pilt ka. Pesakastiga on meil kummalised lood. Algul kolisid sinna kärbsenäpid, just samuti kui eelmiselgi kevadel ja ma olin nende naasmise üle rõõmus. Vahepeal olid kärbsenäpid aga kadunud ja pesa ümber askeldas tihasepaar. Täna terrassil istudes ei olnud tihaseid kuskil ja kärbsenäpid sõelusid rahutult puu ümber. Ei tea kas neid häirib poiste käratsemine või ei meeldi neile midagi muud selle pesa juures aga paistab, et päris ära nad ka ei ole kolinud. Ju on valiva loomuga elanikud ja käisid enne mujal kinnisvara vaatamas kui vanasse kasti sisse kolivad.

fotokast

Ja unustasin veel kõige tähtsama. Maal nägin kägu! Ma pole vist kunagi varem kägu näinud, vähemalt ma ei mäleta, et oleks. Nubi oli selle pärast päris pahane, et tema magas kui meie kägu nägime.

One Comment on “Peamiselt tulpidest”

  1. […] poed täis on tegelikult ikka korralikult vastu ei pea. Kui ma võrdlen näiteks eelmise aasta tulbipeenart ja selle aasta oma siis tulpe on vähem ja nad on ikka palju nirumad ka. Heaküll, selle, et neid […]


Lisa kommentaar

