Kits ja punane pojeng

Tänane postitus saab olema justkui eilne väikeste mugandustega. Alustan seekord vahelduse mõttes vanakraamiga ja lõpetan lilledega. Ma olen õige mitmel korral ilmselt maininud, et mulle meeldib väga Tarbeklaasi toodang. Täpselt sama palju meeldib mulle TEKT-i toodang, eriti nende keraamilised kujud ja seinaplaadid. Ma arvan, et sellest on nüüd juba oma aasta möödas, kui ma ostsin TEKT-i musta kuldsete silmadega kitse. Ja see pole niisama kits, vaid on lausa seinavaas, viimaste järele aga olen ma samamoodi pisut hull. Kits ootas tervelt aasta kannatlikult aknalaual ja nüüd, kui teda lõpuks seina panema hakkasime, kukkus ta alguses maha ning murdis kõrva. Õnneks oli õnnelik õnnetus ja ühtki killuviga ei tekkinud ning vaasi osa jäi samuti terveks. Nüüd praegu seda postitust siin kirjutades hakkasin kahtlema, et äkki see oli hoopis ARS-i toodang? No ükskõik, TEKT ja ARS on mõlemad minu silmis samaväärselt head.

Desktop41

Nii palju siis tänaseks asjahullusest ning jätkan oma teise järjest süveneva hulluse – lilledega. Mul on aias juba kolm aastat üks väike pojengipuhmas. Pojengid ei armasta teatavasti kolimist ja see konkreetne isend sai eriti traagilise kolimise osaliseks, kuna pidi maalt kambri akna aluselt rammusalt mullalt meie aia viletsasse mulda kolima ja veel päikese käest vilusse ka, nii ongi ta eelmistel aastatel ainult lehti kasvatanud. Nüüd aga paistab, et õitsemiskihk on ikka nii suur, et see sai kurnatusest võitu.

DSC_7856

Ma olen selle ühe õie üle tõesti rõõmus, eriti veel seetõttu, et praegu peale tulpide närbumist on mu aed nii värvivaene. Liiliate aeg ei ole veel käes ja roosid alles avavad õisi ning püsikutest õitsevadki ainult helekollased ja see üksainumas helesinine iiris.

Desktop43

Aed nõuab ikka hirmsasti kannatlikkust. Kõik põõsad ja lilled, mis sa kasvama paned on algul nii väikesed ja tihti ei tahagi esimestel aastatel õitseda. Aina ootad ja ootad. Eile käisin kaevasin raudtee äärest heinamaalt ühe puhma mingisuguseid mulle tundmatuid väikeseid nutte ja istutasin need pojengipuhmale seltsiks. Neilgi olid eile õhtul veel pead päris norgus aga tuule käes õõtsusid nii ilusasti (see väike parempoolne ülemine pilt).

Desktop44

Mu üheks suureks lemmikuks on valgete õitega pinnakattetaim – kirbutatar. Eriti ilusad on kirbutatra õied just õhtupäikeses. Avastasin selle lille täiesti juhuslikult ja paistab, et talle minu juures sobib, sest eelmisel kevadel mulda pandud pisikesest nutist on kasvanud juba päris korralik puhmas ning ma julgesin seda isegi pisut jagada ning teise aianurka ka istutada. Lõpuks mu aiale värvi andjad ka. Lihtne, kui püsikuid ei ole või on nad veel väikesed siis päästavad suvelilled.

Desktop42DSC_7860

2 kommentaari on “Kits ja punane pojeng”

  1. Reet ütles:

    Tere Kristi,

    kitsepeakujuline seinavaas on päris pöörane leid! Oma vaimusilmas kujutan ette selles vaasis raagus oksi või siis pungadega oksi. Aga vägev leid igal juhul. Heas seltskonnas rahast ei räägita, aga kas tohib küsida, mis maksis?

    Reet

    • Kristi ütles:

      Tere Reet!

      Mul omal on täpselt sama ettekujutus, et raagus okstega saab kitsest kena soku. Ostsin osta.ee-st ja müüja väitis, et see on Koorti vormi järgi tehtud aga ma ei ole kindel, kas see ikka tõele vastab. Hinda päris täpselt enam ei mäletagi, umbes 7-8 eurot.


Lisa kommentaar

